Últimes Notícies
Socialistes

08/09/18

El PSC reclama a la Generalitat un pla per a completar les línies 9 i 10 de metro en el seu conjunt

  • Jaume Collboni, president del PSC a Barcelona: “Demanen que el pla contempli el calendari i el seu finançament perquè és una prioritat per la mobilitat a Barcelona i el conjunt de l’Àrea Metropolitana”

El PSC de Barcelona reclama al Govern de la Generalitat de Catalunya un pla per a completar les línies 9 i 10 del metro en el seu conjunt, que contempli el calendari i el seu finançament. Així ho ha reivindicat el líder dels socialistes barcelonins, Jaume Collboni, avui després de felicitar-se per l’arribada del metro al barri de la Marina, una reivindicació històrica dels veïns i veïnes de la zona i que finalment s’ha complert després d’anys de lluita.

Segons Jaume Collboni, “aquesta és una prioritat per la mobilitat a Barcelona i el conjunt de l’Àrea Metropolitana, per les característiques que té aquesta infraestructura: perquè té un recorregut transversal pel territori, des del Prat fins a Badalona, passant per Hospitalet, Barcelona i Santa Coloma; perquè dóna servei a molts barris que fins ara no han tingut accés al metro i millora la interconnexió de la xarxa; per la descongestió d’altres línies de metro que comportarà; perquè és un factor clau per tenir aire net i, per tant, per a la sostenibilitat mediambiental; i per la connexió amb una infraestructura bàsica com és l’aeroport”.

“És per aquest interès estratègic per a la nostra xarxa de transport públic que, des de l’Ajuntament de Barcelona, hem aconseguit, després d’insistir molt, que es facin les estacions del metro al barri de la Marina. Gràcies a un acord per adquirir edificis i terrenys a la Generalitat de Catalunya que ha permès finançar aquestes obres. És una vella reivindicació del PSC a la ciutat de Barcelona que en part avui es materialitza”, ha afegit.

Segons Collboni, “necessitem un pla per completar les estacions de la L10, a Hospitalet i al polígon de la Zona Franca. I el tram central de la L9, on s’ha de finalitzar el túnel i les estacions pendents, fins a la Sagrera. Aquesta infraestructura no s’entén si no es finalitza en el seu conjunt. Hem de passar dels pedaços a un pla i calendari ambiciós i definitiu, perquè no pot ser que els ajuntaments avancin els diners perquè no tots disposen dels mateixos recursos”.

La inversió feta i compromesa en l’actualitat representa aproximadament un 80% del cost de l’obra. Si no s’executa el tram central, la capacitat de captació de nous usuaris estarà al voltant del 20%. És a dir, segons el PSC s’hauria fet una inversió del 80% del cost total per a captar només el 20% dels usuaris potencials.

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies