Últimes Notícies
Barcelona

11/05/21

La regidora de mobilitat Rosa Alarcon presenta el Pla de millora del servei d’autobús a Barcelona

El servei de transport públic amb autobús a Barcelona, que el 2020 va assolir un màxim històric en la satisfacció dels usuaris (amb una nota global de 8,17), experimentarà un nou impuls de modernització i digitalització per fer-lo més competitiu en la línia de prioritzar els modes més sostenibles i de menys impacte ambiental també en els desplaçaments en superfície dins la ciutat i en les connexions amb els altres municipis de la conurbació. Les mesures que impulsen Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Ajuntament de Barcelona se centren en la millora del servei, sobretot el de proximitat, l’adequació de la infraestructura, la digitalització i la reconversió ambiental.

En la presentació d’aquest pla, la Regidora de Mobilitat de l’Auntament de Barcelona Rosa Alarcon va explicar les principals millores que es faran perquè aquest servei doni un salt endavant i s’afavoreixin els desplaçaments en transport públic:

  • Extensió del servei a demanda: Vistos els bons resultats de l’experiència de transport a demanda al barri de Torre Baró (més de 860 usuaris registrats, valoracions i índexs de recomanació molt alts), l’Ajuntament de Barcelona i TMB han analitzat l’aplicació del model a línies de baixa demanda, començant per les de Bus del Barri, que actualment són 24. Es tracta de transformar el servei sense alterar els conceptes de proximitat i connectivitat, com a porta d’accés al conjunt de la xarxa de transport públic.
  • Reestructuració del servei als barris nord de Nou Barris: TMB passarà a gestionar directament les línies d’autobús del sector nord del districte de Nou Barris a partir del 14 de juny, en una aposta per l’actualització i adequació del servei a la realitat de la demanda, l’evolució de la xarxa i els nivells de qualitat del conjunt del transport públic de Barcelona i la seva àrea. Es tracta de millorar els intervals de pas, connectar millor els barris entre si i amb la resta de la ciutat a través dels nodes d’intercanvi, evitar superposicions i potenciar els atributs de qualitat (accessibilitat, informació a l’usuari, resposta a incidències).
  • Nova connexió semidirecta del centre de la ciutat amb Glòries i Francesc Macià: Amb la finalitat de captar nova demanda per al transport públic fent-lo més atractiu, els últims
    mesos TMB i l’Ajuntament de Barcelona han analitzat la viabilitat d’una nova oferta de connexió eficient amb autobús entre el sector central de la ciutat (el Quadrat d’Or de l’Eixample) i els nodes de Glòries i Francesc Macià, que ha donat com a resultat el projecte d’una línia de nova creació amb la previsió de posada en servei el mes de setembre vinent.
  • Eficiència energètica: Dins de l’estratègia d’oferir solucions de transport públic cada vegada més sostenibles i de menys impacte en el medi, la xarxa d’autobusos està realitzant una transició energètica cap a una més gran eficiència i la descarbonització que es desenvoluparà al llarg dels propers anys, en què s’anirà renovant progressivament els autobusos que arribin al final de la vida útil amb nous vehicles propulsats únicament amb energies netes.

Dossier de premsa

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies