Últimes Notícies
Jaume Collboni

17/01/20

Jaume Collboni assisteix a la presentació de la campanya pel 180 aniversari de La Boqueria

  • L’ampli programa d’activitats gira al voltant de tres grans eixos: l’alimentació, la gastronomia i el producte
  • El Mercat de la Boqueria serà l’escenari del Mobile Lunch, la primera gran trobada abans que comenci el Mobile World Congress, on participaran congressistes, empreses, patrocinadors i organitzadors
  • Xefs com els germans Torres o Carme Ruscalleda, restauradors, gastrònoms, investigadors, acadèmics, periodistes i influencers són part de l’equip humà involucrat en la celebració del 180 aniversari del mercat

El mercat de La Boqueria celebra enguany el seu 180 aniversari i ho commemorarà amb un ampli programa d’actes i iniciatives dirigits a la ciutadania. El 19 de març del 1840 es va posar la primera pedra del mercat de la Boqueria, present a Barcelona des del segle XIII. Fa 180 anys, doncs, que la Boqueria està situada en aquest punt de la Rambla, en un espai projectat per l’arquitecte Josep Mas i Vila.

A la presentació, el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, ha ressaltat que “la Boqueria ha estat i és un referent dels nostres mercats, un exemple a nivell internacional d’una xarxa pública que vetlla per l’alimentació sana de la ciutadania. La commemoració del 180 aniversari vol també contribuir a atreure els barcelonins i barcelonines perquè redescobreixin el centre de la ciutat. En aquest sentit, el Mercat de la Boqueria serà l’escenari del Mobile Lunch, la primera gran trobada abans que comenci el Mobile World Congress, i en el qual participaran congressistes, empreses, patrocinadors, organitzadors, perquè volem posar en valor que el Mobile pertany al conjunt de la ciutat, que és un esdeveniment ciutadà”.

De la seva banda, el president de l’Associació de Comerciants del Mercat de la Boqueria, Salvador Capdevila, ha assenyalat que “en tots aquests anys la Boqueria mai ha deixat d’oferir servei a Barcelona i els seus ciutadans. Han estat 180 anys d’evolució constant, amb nous productes, noves fórmules comercials i noves maneres de relacionar-se amb els clients, veïns de Ciutat Vella però també d’altres barris de Barcelona, de moltes ciutats de Catalunya i de molts països del món. Estem orgullosos d’aquesta trajectòria i la volem celebrar amb tots els barcelonins i barcelonines, que són la nostra raó de ser”.

La Boqueria forma part de la Xarxa de Mercats Municipals de Barcelona, composta per quaranta mercats, alimentaris i no alimentaris, que donen servei a tots els barris de Barcelona.

‘180 anys alimentant Barcelona’

La Boqueria celebra aquest 180 aniversari amb un programa d’activitats que gira al voltant de tres grans eixos: l’alimentació, la gastronomia i el producte. Així, el leitmotiv al voltant del qual s’articula és ‘180 anys alimentant Barcelona’ i proposa activitats de cuina, però també de conversa, ja que la base del mercat són les relacions humanes.

El programa d’aniversari compta amb un equip humà format per xefs, restauradors, gastrònoms, investigadors, acadèmics, periodistes o influencers, en una llista llarga que inclou xefs com Carme Ruscalleda, els Germans Torres, Nandu Jubany o el trio del restaurant Disfrutar, entre d’altres; gastrònoms com Toni Massanés i Núria Bàguena, escriptors con Carlos Zanón i Toni Iturbe; periodistes com Tana Collados i Òscar Broc; acadèmics com Manuel Guàrdia i influencers com Inés Butrón, entre molts d’altres. I la complicitat de locals com la cocteleria Boadas, els bars Marsella, Thonet, Muy Buenas i Casa Almirall, els restaurants Bodega Sepúlveda i Bar Leopoldo, la pastisseria Escribà i la gelateria Rocambolesc.

Les activitats es duran a terme al llarg de tot l’any 2020, amb una aturada durant els mesos de juliol i agost, i s’organitzen en tres grans blocs: seriades, puntuals i amb partners. Les primeres tenen dos eixos, la cuina i la conversa. El primer està format per tres blocs de sessions: Cuines del Món, amb el xef Isma Prados, Cuina de Barcelona, amb el xef Marc Ribas, i El Xef Convidat, amb la presència d’Albert Raurich, Rafa Zafra, Germán Espinosa o Romain Fornell entre d’altres. La segona és el cicle de xerrades ‘180 anys alimentant Barcelona’, en el qual parelles de persones de dins i fora del mercat repassaran què menjàvem quan es va inaugurar el mercat i què mengem en l’actualitat.

També al voltant de la cuina girarà La Blogueria, converses trimestrals entre bloguers que revisaran la gastronomia, la cuina de casa i el mercat com a institució, amb presència de Luisa Ramos, Sílvia Soto o Òscar Gómez, entre d’altres. I al voltant del producte ho farà el cicle Boqueliciosa, que vol convertir la Boqueria en l’aparador a Barcelona del producte del territori català i la seva cuina.

Entre les activitats puntuals destaquen Boqueria Negra, la incorporació del mercat en la programació de la BCNegra 2020, 180 espelmes, una festa d’aniversari de caràcter popular, Primera Plana, una taula rodona amb periodistes o la fira gastronòmica GastroBoqueria en el marc de les festes de la Mercè.

Finalment, entre les activitats amb partners es duran accions conjuntes amb entitats i organismes ciutadans com La Virreina, el Museu Marítim, l’Ateneu Barcelonès, el Palau Güell, el MACBA, la sala Sidecar, els Castellers de Barcelona, el Teatre Goya, el Liceu o les escoles del barri del Raval, entre d’altres.

Per informar la ciutadania de tota la programació, el mercat publica Boqueria180, una revista de caràcter trimestral que es pot obtenir de manera gratuïta al Punt d’Informació, i posarà en marxa al febrer una pàgina web, Boqueria180.barcelona, que permetrà conèixer les activitats i inscriure-s’hi. A més d’aquestes plataformes i de les xarxes socials del mercat (Facebook: La Boqueria Mercat; Instagram: @la_boqueria i Twitter: @la_boqueria) , l’aniversari comptarà amb la presència de tres Ambaixadors digitals per difondre les activitats entre la ciutadania: Òscar Gómez del blog DeCuina, José María Toro, del Blog Hedonista i Marta Casals, del blog Qué Se Cuece en BCN.

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies