Últimes Notícies
Barcelona

02/08/18

El PSC reclama a Colau que inverteixi 10 milions d’euros en promoció econòmica dels sectors més afectats per la conflictivitat política i social.

  • Jaume Collboni, president del PSC a l’Ajuntament de Barcelona: “Cal tornar a la normalitat com més aviat millor i pal·liar els efectes negatius sobre el comerç, la restauració i el turisme d’aquest estiu i el de l’any passat. Ajudant als sectors  protegim també milers de llocs de treball”
  • El PSC proposa 38 mesures entre les quals destaca la gestió públic-privada de la Marca Barcelona i reclama que es destini un terç de l’Impost d’Estades Turístiques a promoció cultural per a situar Barcelona com a destí de primer nivell i atraure turisme de qualitat

El President del PSC Barcelona, Jaume Collboni reclama que el govern Colau destini 10 milions d’euros a promoció econòmica de la ciutat. En aquest sentit, el regidor socialista ha presentat un paquet amb 38 mesures concretes on destinar els diners amb l’objectiu de “rellançar Barcelona i protegir la qualitat de la destinació turística, el comerç i la restauració afectats per la conflictivitat política i social viscuda”.

Les mesures s’extreuen de la passada Comissió no permanent d’Estudi de la situació econòmica actual a Barcelona, realitzada a instàncies del PSC, i on durant dos mesos han comparegut experts, entitats i associacions de la ciutat.

El PSC ha volgut anar un pas més enllà i no deixar en paper mullat les propostes que varen presentar els diferents sectors econòmics de la ciutat. Per aquest motiu, ha elaborat una proposta concreta de 38 mesures a desenvolupar pel govern municipal amb l’objectiu de fer costat als milers de llocs de treball que es veuen afectats pels diferents esdeveniments ocorreguts els darrers dos estius.

Segons Collboni, “és evident que la conflictivitat política i social té efectes sobre la restauració i el comerç i també sobre la reputació internacional de la ciutat. L’Ajuntament ha de posar en marxa tota la seva maquinària, en col·laboració amb la societat civil, per a protegir la imatge de la ciutat, millorar la qualitat de la destinació turística i donar suport a restauradors i comerciants”

Entre les mesures els socialistes proposen una gestió públic-privada de la Marca Barcelona i la realització d’una campanya per a gestionar la reputació internacional de la ciutat. En l’àmbit turístic proposen una bateria d’iniciatives per a millorar la qualitat de la destinació turística, com ara destinar a cultura un terç de l’Impost d’Estades en Establiments Turístics (IEET) i la gestió del 100% del mateix IEET. En l’àmbit de la promoció econòmica proposen l’impuls de la Finestreta Única Empresarial i la creació d’un portal únic d’acollida dels professionals internacionals mitjançant les Oficines d’Atenció a l’Empresa.

En aquest sentit Jaume Collboni ha agraït que la ciutat recuperi la normalitat: “Són molts els comerciants, restauradors i petites i mitjanes empreses que s’han vist afectades per la conflictivitat política i social. Per ells és imprescindible poder gaudir d’un mes d’agost que els permeti recuperar l’activitat laboral. D’això en depenen moltes famílies”.

És per això que el President del PSC ha recordat a Ada Colau que “governi per tothom i no només per una part dels barcelonins/es”. El President del PSC Barcelona també ha recordat en relació a la Marca Barcelona que “és en situacions com les que viu Barcelona que el govern hauria de convocar el Consell Assessor de Promoció Econòmica Internacional per a treballar juntament amb la societat en projectes de rellançament de la ciutat”.

Vols conèixer les 38 propostes?

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies