Últimes Notícies
Barcelona

10/01/22

El nou servei de bus a demanda a Montbau i la Vall d’Hebron començarà el 17 de gener

  • Comença la campanya per explicar el funcionament del nou transport de proximitat, que substitueix amb més avantatges la línia 135 existent

 

L’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posaran en marxa el 17 de gener vinent un nou sistema d’autobús a demanda a Montbau i la Vall d’Hebron, al districte d’Horta – Guinardó, com a solució avançada a les necessitats de mobilitat dels veïns i veïnes dels dos barris. Es tracta de la primera implantació a Barcelona del servei de transport públic a demanda després de l’experiència de Torre Baró, al districte de Nou Barris, on funciona des del 2019 i ha assolit alts nivells d’utilització i valoració.

Mitjançant el nou servei, que comercialment es denomina El meu Bus, qualsevol persona podrà desplaçar-se d’un punt a un altre dels barris i accedir a la resta de la xarxa de transport públic quan en tingui necessitat amb els abonaments i targetes habituals de tarifa integrada. Només hauran de registrar-se, seguir les indicacions per fer la reserva i acudir a la parada d’origen quan el bus estigui a punt d’arribar per a la recollida. Quan no hi ha peticions, l’autobús es manté aturat en el punt de regulació.

D’aquesta manera es milloren les prestacions, la flexibilitat i l’eficiència del servei de Bus del Barri existent, la línia 135, que cobreix els mateixos barris de Montbau i la Vall d’Hebron amb una freqüència fixa de 45 minuts. La línia 135 circularà per última  vegada diumenge vinent, 16 de gener.

 

Parades fixes, recorregut flexible

El recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intel·ligent que encaixa les diverses sol·licituds de desplaçament rebudes amb antelació (com més antelació, més garantia que pugui ser atesa). Hi ha 26 parades fixes (dues de les quals noves, al CAP d’Horta i l’Hospital Vall d’Hebron) per escollir el lloc de pujada, l’hora (dins de l’horari establert, de 7 a 21 h els feiners, de 8 a 21 h els dissabtes i de 9 a 21 h els festius) i el punt de baixada, per a un sol dia o bé de manera periòdica.

Les peticions es poden cursar mitjançant una aplicació al mòbil o bé per trucada de telèfon. La mateixa aplicació, que també es diu El meu Bus i es pot descarregar de franc a les botigues virtuals d’Apple i Android, serveix per modificar una petició o cancel·lar-la, marcar parades favorites, consultar les reserves fetes i rebre avisos de les variacions en el servei.

TMB i l’Ajuntament de Barcelona comencen avui a Montbau i la Vall d’Hebron la campanya informativa per explicar el desplegament del bus a demanda. S’han preparat cartells i fullets que distribuiran informadors als equipaments i entre els usuaris de l’autobús 135. També s’utilitzaran els sistemes d’informació dels autobusos i les parades, així com els canals digitals. Els dies 13 i 14 tindran lloc tallers pràctics adreçats als veïns per explicar-los amb més detall com poden fer la descàrrega de l’app i acompanyar-los en el procés de registre i primeres reserves.

 

Transformació del servei de proximitat

El maig del 2021 l’Ajuntament de Barcelona i TMB van anunciar l’extensió del model de bus a demanda a més territoris, començant pels que disposen de Bus del Barri, en el marc d’un pla global de millora de la xarxa. Es tracta d’una actuació inclosa al Pla Estratègic TMB 2025 per transformar el servei sense alterar els conceptes de proximitat i connectivitat, com a porta d’accés al conjunt de la xarxa de transport públic.

Els avantatges que s’espera aconseguir són:

  • Un servei més personalitzat, ja que l’usuari demana quan vol viatjar i a on
  • Un servei més ràpid, perquè no hi ha traçat, només parades que es recorren en funció dels trajectes sol·licitats
  • Un servei més eficient, perquè es basa en necessitats reals, i per tant el bus no circula quan no hi ha demanda
  • Menys espera a les parades, ja que cada sol·licitant sap quan passarà el bus per la parada escollida i qualsevol incidència es comunica als usuaris registrats

El bus a demanda forma part de l’impuls per a la modernització i digitalització de l’autobús per fer-lo més competitiu en la línia de prioritzar els modes més sostenibles i de menys impacte ambiental, també en els desplaçaments en superfície dins la ciutat i en les connexions amb els altres municipis de la conurbació.

Més información/font: Servei de Premsa de l’Ajuntament de Barcelona

Nota de premsa en PDF

 

 

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies