Últimes Notícies
Barcelona

14/12/21

Laia Bonet destaca que l’objectiu d’ordenar la mobilitat i garantir la seguretat viària a Barcelona al Fòrum de Seguretat Viària

  • El 27è Fòrum de Seguretat Viària ha analitzat els reptes i oportunitats dels vehicles de mobilitat personal
  • Albert Batlle destaca la importància d’endreçar la circulació des VMP per augmentar la seguretat viària dels col·lectius més vulnerables
  • Poc abans de finalitzar l’any han mort a Barcelona onze persones en sinistres de trànsit, dues de les quals eren conductors de vehicle de mobilitat personal

 

El tinent de l’alcaldia de Seguretat i Prevenció, Albert Batlle, i la tinenta de l’alcaldia i regidora de Mobilitat, Laia Bonet, han participat aquest dilluns al 27è Fòrum de Seguretat Viària, acompanyats pel president del RACC, Josep Mateu, del director Servei Català de Trànsit, Generalitat de Catalunya, Ramon Lamiel, i per la directora Prevenció d’Accidents de Trànsit, Yolanda Doménech. L’edició d’enguany ha analitzat els reptes i oportunitats dels vehicles de mobilitat personal.

La tinenta de l’alcaldia i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament, Laia Bonet, ha destacat el canvi radical que ha patit la mobilitat en les gairebé tres dècades de vida del Fòrum de Seguretat Viària on han augmentat la tipologia de vehicles que circulen per la ciutat. Actualment només el 10% dels barcelonins utilitzen el cotxe com a vehicle prioritari de transport. I quasi un 10% utilitza com a vehicle prioritari la bicicleta o el VMP. Davant aquest canvi en la mobilitat, Bonet ha recordat que Barcelona va ser una de les primeres ciutats que va prohibir l’ús dels patinets elèctrics en vorera  l’any 2017. Per impedir la circulació per voreres cal també millorar la infraestructura i com ha recordat la regidora “en aquest mandat haurem creat 67 nous quilòmetres de carril bici i n’haurem millorat 12. A més, hem apostat pels carrers 30 que permetin també circular amb seguretat pels carrers que no tenen carril bici segregat”.

Bonet ha recordat que aquests carrers no només són més segurs per a ciclistes i usuaris d’VMP sinó sobretot per als vianants, seguretat dels quals és un dels principals reptes de la seguretat viària. I la promoció de les voreres per l’ús exclusiu dels vianants és una de les mesures principals per fer-ho possible.

En aquest sentit la responsable de mobilitat ha explicat que l’Ajuntament està baixant a la calçada els carrils bici que encara queden a les voreres, com s’està començant a fer a l’Avinguda Diagonal i a la Gran Via. “Estem ordenant la mobilitat i garantint la seguretat allà on és més necessària i estem convençuts que aquest és el camí per garantir una mobilitat més segura i més eficient” ha dit Bonet.

 

Canvis per millorar la seguretat viària

Durant la seva intervenció el tinent de l’alcaldia, Albert Batlle, ha recordat que “les polítiques de seguretat viària en relació als vehicles de mobilitat personal han passat a un primer pla a l’Ajuntament de Barcelona i ara el repte és trobar l’encaix d’aquest tipus de mobilitat en un disseny de ciutat sostenible i amb una convivència segura amb la resta de ciutadans”. Pel tinent de l’alcaldia és important endreçar la circulació d’aquests tipus de vehicles per tal de millorar la seguretat viària dels col•lectius més vulnerables com són els vianants, especialment el col•lectiu de gent gran, o les mateixes persones usuàries dels vehicles de mobilitat personal.

Batlle ha destacat també que aquest repte suposa parlar de normativa, ordenació, respecte, i prevenció, però sobretot d’educació viària.  El tinent ha explicat que hi ha un gran desconeixement de les normes vials bàsiques de les vies urbanes entre les persones usuàries dels VMP. Desconeixement dels espais de circulació, de la seva velocitat màxima, de l’edat mínima per a la conducció (16 anys), entre d’altres. Per aquest motiu Batlle ha destacat la necessitat d’augmentar l’educació viària entre la població en general  i entre les persones usuàries dels VMP en particular.

Batlle també s’ha mostrat partidari de la obligatorietat de la contractació a contractació d’una assegurança de responsabilitat civil per a totes les persones usuàries de VMP.  A Barcelona aquesta obligatorietat ja és vigent en el cas de portar a terme una activitat econòmica, tal com s’estableix a l’Ordenança de circulació.

El tinent de l’alcaldia també ha explica que la Guàrdia Urbana està reforçant el control dels VMP amb l’objectiu de garantir la seguretat viària, millorar la convivència i reduir la sinistralitat relacionada amb aquest tipus de vehicle, per seguir amb el reforç iniciat el passat mes de gener, amb l’entrada en vigor del Reial Decret.

 

 

Més informació/font: Servei de Premsa de l’Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies