Últimes Notícies
Barcelona

10/12/21

Montserrat Ballarín recull el Premi Nacional de Comerç Interior 2021 que reconeix el Pla de renovació urbana comercial de Barcelona

  • Aquesta distinció reconeix actuacions de renovació urbana comercial en ajuntaments de més de 25.000 habitants
  • L’Ajuntament de Barcelona va presentar com a proposta el Pla de renovació urbana comercial que recull les principals actuacions de la iniciativa “Barcelona mai s’atura” i del “Pla estratègic de Mercats 2015-2025”
  • A més, la botiga Santa Eulàlia ha guanyat la distinció en la categoria de Petit Comerç

 

La regidora de Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona, Montserrat Ballarín, ha recollit avui a Madrid el Premi Nacional de Comerç Interior 2021, amb el que el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme ha reconegut el Pla de renovació urbana comercial de la ciutat. La distinció ha estat en la categoria d’ajuntaments de més de 25.000 habitants. I és que el teixit comercial de la ciutat de Barcelona, que també inclou els 43 mercats municipals, és un motor del desenvolupament econòmic de la ciutat i una peça clau per a garantir la qualitat de vida del veïnat.

Aquest guardó es concedeix en tres categories: a Ajuntaments, al Petit Comerç i a Centres Comercials Oberts. En el cas de la categoria dirigida a les corporacions locals, aquest reconeix les actuacions de renovació comercial en un àmbit urbà.

La proposta presentada per l’Ajuntament de Barcelona recollia les iniciatives emmarcades en el programa municipal “Barcelona mai s’atura”, un pla per reactivar l’economia de la ciutat amb mesures de xoc i eines a llarg termini per regenerar-ne el teixit econòmic i social, però també per seguir fent de Barcelona un referent en innovació, sostenibilitat i qualitat en el treball. I també iniciatives del Pla Estratègic de Mercats 2015-2025.

En concret, el document es vertebra en quatre eixos fonamentals:

  • Millores tecnològiques que suposin un benefici substancial per al desenvolupament del comerç.
  • Rehabilitació, modernització i adaptació a les noves tecnologies de mercats municipals.
  • Actuacions sobre els locals comercials fora dels mercats municipals promovent la seva ocupació.
  • Accions de suport a joves emprenedors del sector del comerç i al relleu generacional.

 

Millores tecnològiques per a aconseguir un millor desenvolupament del comerç

Des de l’Ajuntament s’estan impulsant tot un seguit d’iniciatives que han de permetre que el comerç minorista es digitalitzi per tal de dinamitzar-lo i enfortir-lo. En concret, s’està formant als comerços per dur a terme aquesta transició tecnològica, s’estan subvencionant iniciatives per transformar un negoci a digital i es dotarà els mercats municipals amb fibra òptica.

El resultat d’implementar aquestes tres iniciatives ha suposat, entre d’altres coses, que més de 170 empreses aconsegueixin una subvenció d’un màxim de 6.000 euros per a digitalitzar-se i que els 43 mercats municipals comptin amb una instal·lació de fibra òptica. La millora de la connectivitat d’aquests equipaments ha comportat també una dinamització de les gestions dels treballadors mitjançant les noves tecnologies i ha generat noves iniciatives per tal de digitalitzar encara més els mercats municipals.

 

Rehabilitar, modernitzar i adaptar els mercats municipals a les noves tecnologies

El Pla Estratègic de Mercats de Barcelona 2015-2025 compta entre els seus principals objectius el desenvolupament de les noves tecnologies en aquests equipaments de referència per a la ciutadania de Barcelona. Així, s’estan duent a terme tot un seguit d’iniciatives que han de permetre als mercats fer un pas endavant en la digitalització d’aquests espais:

  • Control d’aforaments als mercats
  • Desplegament d’infraestructura de telecomunicacions als mercats
  • Eina de gestió d’incidències
  • Xarxa de pantalles i eina de gestió de continguts (CMS)
  • Armariets per a la recollida de la compra

Actuacions per tal de donar ús als locals comercials de la ciutat

Per evitar la desertificació o gentrificació dels barris s’han posat en marxa diverses iniciatives, com l’”Impulsem el que fas”, que contempla l’atorgament de subvencions per valor de 3’2 milions d’euros. Aquesta iniciativa subvenciona el 80% de projectes que presentin una proposta de negoci que impliqui la compra o lloguer d’un local a peu de carrer.

També s’ha impulsat el programa “Amunt persianes” que preveu comprar locals buits i crear una borsa de locals públics amb un pressupost de 17 milions d’euros. I, pel que fa a l’ocupació s’han donat subvencions per un import de 5.000 euros a aquelles empreses que contractin a una persona treballadora a jornada complerta per un mínim de 6 mesos.

 

Accions de suport a joves emprenedors del sector comercial i pel relleu generacional

Una de les iniciatives que ha creat l’Ajuntament és la línia d’assessorament per a joves de menys de 35 anys per a l’impuls de les seves idees de negoci. A més, també s’han destinat 10 milions d’euros en sis fons de capital risc privats per a impulsar start ups innovadores de la ciutat i preservar la competitivitat emprenedora de Barcelona.

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies