Últimes Notícies
Barcelona

05/12/21

100.000 Bonus Consum més a disposició de la ciutadania davant l’èxit d’aquesta iniciativa

  • Aquests nous Bonus Consum es podran començar a descarregar a partir del 20 de desembre i s’hauran d’utilitzar abans de finalitzar l’any
  • Això suposa una aportació d’1 milió d’euros més per part de l’Ajuntament de Barcelona
  • Actualment, hi ha més de 217.000 Bonus Consum bescanviats i 62.300 més reservats a l’espera de ser utilitzats
  • Pel que fa al nombre d’establiments més de 1.700 negocis de la ciutat s’han sumat a aquest projecte
  • Per districtes, els que més negocis adherits tenen són l’Eixample, Sant Martí i Sants-Montjuïc
  • L’Ajuntament de Barcelona ha destinat 4 milions d’euros a aquesta iniciativa que impulsa conjuntament amb Barnacom

 

L’Ajuntament de Barcelona posarà a disposició de la ciutadania un total de 100.000 Bonus Consum més, després de l’èxit que ha tingut aquesta iniciativa. Això suposa una nova aportació econòmica per part del consistori d’1 milió d’euros destinats a impulsar el consum presencial en establiments de proximitat. Aquests nous bonus es podran començar a descarregar a partir del dia 20 de desembre i s’hauran de fer servir abans de finalitzar l’any.

La bona acollida que han tingut els Bonus Consum fa que en poques setmanes ja s’hagin utilitzat 217.255 vals. El projecte es va posar en marxa el passat 18 d’octubre i, des d’aleshores, l’interès de ciutadania i el teixit comercial en aquesta iniciativa ha crescut de manera exponencial.

A més, a hores d’ara ja estan reservats 62.335 bonus més. Cada mitjanit s’alliberen els Bonus Consum que han caducat sense fer-ne ús i les persones que estiguin interessades en gaudir d’aquesta iniciativa encara tenen l’oportunitat de poder reservar-los, fins que s’incopori la nova remesa de 100.000 bonus. D’altra banda, totes aquelles persones que encara comptin amb bonus pendents de fer servir poden dirigir-se de manera presencial a qualsevol dels establiments que formin part de la iniciativa per tal d’adquirir el producte o servei que desitgin.

En l’actualitat, hi ha més de 1.700 establiments adherits repartits per tota la ciutat. Els districtes on més presència d’establiments adherits hi ha són els de l’Eixample, Sant Martí i Sants-Montjuïc.

Els Bonus Consum s’han impulsat amb la voluntat d’incentivar el consum local de productes, serveis i restauració durant aquest any, en el marc de les mesures impulsades per l’Ajuntament de Barcelona per aconseguir la recuperació comercial de la ciutat, un dels sectors que més s’han vist afectats per la pandèmia. Aquesta iniciativa aconsegueix l’efecte multiplicador en el consum de la ciutat que perseguia l’Ajuntament, ja que 10 euros d’inversió per part del consistori generen, com a mínim, 10 euros més de despesa per part de la ciutadania.

VÍDEO: Declaracions de Jaume Collboni

 

Una fórmula per multiplicar el consum als establiments de la ciutat

L’Ajuntament de Barcelona ha destinat més de 4 milions d’euros per a l’impuls d’aquesta acció, que comporta la posada a disposició de la ciutadania d’un total de 380.000 bonus. Això suposarà una injecció directa de 3.800.000 euros en consum ciutadà per part de l’Ajuntament de Barcelona en el teixit comercial de la ciutat, per impulsar la reactivació de l’economia i recolzar aquest sector que ha estat un dels més perjudicats per la pandèmia.

Aquesta iniciativa la impulsa l’Ajuntament de Barcelona conjuntament amb Barnacom (l’entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats en Barcelona Comerç i Barcelona Oberta), Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i el Gremi d’Hotels de Barcelona. El projecte forma part de l’acord pressupostari amb ERC.

 

Prop de 4.200 establiments ja ofereixen productes i serveis online a través del BCNMarket

Un altre dels objectius del Bonus Consum és promoure la plataforma BCNMarket, la botiga online de la ciutat de Barcelona. Aquesta també es va obrir a les persones consumidores el passat 18 d’octubre i ja compta amb prop de 4.200 botigues adherides. Aquesta plataforma busca potenciar la presència del comerç de proximitat a la xarxa, mitjançant la digitalització poder competir amb les grans plataformes de comerç online.

 

La potenciació del comerç i la restauració de proximitat, un objectiu compartit

Ajuntament de Barcelona, entitats i associacions comercials i els propis establiments de la ciutat porten mesos treballant conjuntament en la revitalització de l’economia de proximitat. El Bonus Consum i la plataforma BCNMarket són dos projectes d’un conjunt d’iniciatives que busquen recolzar i enfortir aspectes com la digitalització del comerç, a traves de la línia de subvencions i els projectes de formació i assessorament; la promoció de la proximitat, amb campanyes com “Compra a Prop”; la dinamització comercial, amb la campanya i l’enllumenat de Nadal.

 

VÍDEO: Declaracions de Jaume Collboni

Més informació/font: Servei de premsa de l’Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies