Últimes Notícies
Barcelona

28/11/21

S’inicien les obres per millorar la xarxa ciclista de Barcelona

  • Aquest dilluns comencen les tres primeres actuacions del nou paquet d’intervencions d’infraestructura ciclista que s’han previst fins al 2023, amb intervencions a l’avinguda Diagonal, la Gran Via de les Corts Catalanes i la ronda Guinardó
  • Els treballs permetran baixar de vorera a calçada trams de carril bici de l’avinguda Diagonal i de la Gran Via de les Corts Catalanes i baixar a calçada i donar continuïtat al carril bici de la Ronda Guinardó
  • El Govern municipal està impulsant 28 noves actuacions que, sumades a altres intervencions de ciutat, permetran crear 32,6 nous quilòmetres de carril bici i millorar 11,7 quilòmetres de la xarxa actual. D’aquesta manera al 2023 Barcelona arribarà 272,6 quilòmetres d’infraestructura ciclista

 

El Govern municipal està impulsant un paquet de noves actuacions d’infraestructura ciclista per donar resposta a l’augment de l’ús dels carrils bici i a l’increment de la demanda. L’objectiu és millorar l’actual xarxa de carrils bici, amb intervencions per baixar carrils bici de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada dels carrils.

El nou paquet inclou un total de 28 noves actuacions que es duran a terme entre el 2021 i el 2023, i que se sumaran a aquelles que ja estan previstes dins dels diferents projectes d’urbanització que s’estan executant a la ciutat. Amb totes les intervencions programades s’actuarà sobre un total de 44,3 quilòmetres de xarxa ciclista: es crearan 32,6 nous quilòmetres de carril bici i es milloraran 11,7 quilòmetres de la xarxa actual, arribant als 272,6 quilòmetres d’infraestructura ciclista a Barcelona.

Aquest dilluns comencen les tres primeres actuacions d’aquest nou paquet d’intervencions, amb l’inici dels treballs per baixar de la vorera a la calçada trams importants dels carrils bici de l’avinguda Diagonal i de la Gran Via de les Corts Catalanes; i una intervenció per baixar a calçada i donar continuïtat al carril bici ja existent de la Ronda Guinardó.

 

Avinguda Diagonal (Pius XII – Parc Cervantes):

Dilluns es dona el tret de sortida a aquesta actuació a partir de la qual es completarà i es millorarà el carril bici de l’avinguda Diagonal, des de la plaça Pius XII fins al carril bici d’Esplugues. En alguns trams es baixarà l’actual carril bici de vorera a calçada i en d’altres es crearà nova infraestructura ciclista segregada i bidireccional. Es preveu que les obres finalitzin el 2 de març i que s’aturin entre el 27 i el 31 de desembre, durant el període de Nadal. Els treballs consistiran en realitzar obra civil (ampliació vorera), tasques de fresat i aglomerat, incloure senyalització horitzontal i vertical, pintar el nou carril bici i esborrar l’existent, implantar mobiliari urbà i instal·lar nova semaforització i nous aparcaments de bicis.

 

Gran Via de les Corts Catalanes (Pau Claris – Marina)

Dilluns també s’inicia una altra gran intervenció que consisteix en baixar l’actual carril bici de la vorera de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre el c/Pau Claris i el c/Marina, i crear dos nous carrils segregats a les calçades laterals. Els nous carrils s’implantaran al lateral mar i al lateral muntanya de la Gran Via, tocant als dos bulevards laterals de l’avinguda i deixant un carril de circulació a la dreta dels carrils bici. El carril de circulació del lateral muntanya es  mantindrà pel pas de vehicles de serveis i de veïns. El carril de circulació del lateral mar   mantindrà els actuals girs obligatoris a la dreta per dissuadir el trànsit de pas. Els treballs tindran lloc entre el 29 de novembre i l’11 de març. Durant el període comprès entre el 17 de desembre i el 10 de gener les obres restaran aturades.

 

Ronda Guinardó (Vinyals-Cartagena)

Finalment, aquesta setmana també comencen els treballs per construir dos nous carrils bici segregats i unidireccionals a la Ronda Guinardó, entre el c/Vinyals i el c/Cartagena.  La intervenció donarà continuïtat a l’actual carril bici de la Ronda Guinardó, i es baixarà a calçada i es desdoblarà el tram de carril bici bidireccional existent a la vorera. Els dos nous carrils bicicleta estaran tocant a la vorera i la seva implantació implicarà modificar l’actual secció dels carrils de circulació: en la majoria del tram es reduirà un cordó de serveis (estacionament) a cada banda i en alguns casos es perdrà un carril de circulació, mantenint-ne sempre dos d’operatius per sentit. Els treballs tindran lloc entre el 29 de novembre i fins el 8 d’abril i consistiran en obra civil, adequació de parterres i ampliació de calçada en certs trams, instal·lació semafòrica, senyalització horitzontal i vertical, pintat de carril bici i esborrat de l’actual, aglomerat i fresat.

 

Increment de la xarxa ciclable

L’augment de la infraestructura específica de carrils bici avança en paral·lel amb l’aposta de l’Ajuntament de Barcelona per consolidar la capital catalana com una ciutat 30 i fer que els conductors respectin aquesta limitació de velocitat. A dia d’avui tots els carrers de la xarxa secundària de la ciutat ja tenen com a límit els 30km/h i properament s’iniciarà la instal·lació de nous radars a l’interior de la ciutat per garantir-ne el compliment. Gràcies a aquest impuls, a banda dels carrils bici la ciutat ja compta amb una extensa xarxa de vies ciclables amb carrers a velocitat 30, 20 o a 10 km/h, entre els quals s’hi inclouen les superilles i les plataformes úniques. D’aquesta manera, sumant tots els recorreguts, carrers i carrils bici aptes per desplaçar-se en bicicleta, Barcelona ja disposa de prop de 1.150 quilòmetres d’itineraris ciclistes a disposició dels ciutadans.

 

Més informació/font: Servei de premsa de l’Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies