Últimes Notícies
Jaume Collboni

17/06/21

Visita oficial de Jaume Collboni a París per promocionar Barcelona

  • El primer tinent d’alcaldia Jaume Collboni es desplaça a París per expressar el suport al sector turístic en el seu primer viatge internacional després de la pandèmia
  • Turisme de Barcelona presenta en un acte a la capital francesa la marca Barcelona-Sevilla davant 80 agents i operadors especialitzats
  • Marian Muro fa la presentació de Barcelona-Sevilla en una iniciativa conjunta que té per objecte impulsar el turisme de proximitat europeu
  • Les dues ciutats s’uneixen per promocionar-se conjuntament a través d’un mateix relat compartit en cultura, gastronomia, sostenibilitat, moda i literatura
  • Primera missió de Turisme de Barcelona al mercat europeu

El tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni ha defensat avui a París “que Barcelona està oberta i preparada per rebre visitants de qualitat” i ha assegurat que “és una ciutat segura que ha aprofitat l’aturada turística per repensar la seva oferta de la mà dels sectors més afectats per la pandèmia, el sector turístic, la gastronomia i l’hostaleria”. Collboni s’ha mostrat convençut que “accions promocionals decidides com la que avui s’ha fet a París contribuiran a reactivar de la manera més ràpid possible el sector i que les persones puguin recuperar els seus llocs de treball”.

Collboni i l’alcalde de Sevilla Juan Espadas han presidit avui a l’ambaixada d’Espanya París l’acte on Turisme de Barcelona ha presentat davant 80 agències i operadors especialitzats la destinació Barcelona de la mà de Sevilla, amb l’objectiu d’impulsar i reactivar el turisme i l’economia del visitant després de la pandèmia.

La presentació de “Barcelone et Seville relient Paris!”, ha comptat amb la participació de l’alcalde de Sevilla, Juan Espadas; l’ambaixador d’Espanya a França, José Manuel Albares; el regidor de Turisme i Indústries creatives, Xavier Marcé i la directora general Turisme de Barcelona, Marian Muro.

Marian Muro ha puntualitzat que “aquesta no és una fusió entre dues ciutats sinó un maridatge entre dues destinacions a través d’uns atributs que posen en comú per explicar la seva oferta al mercat exterior”.

Aquest és el primer viatge internacional de promoció turística del primer tinent d’alcaldia i que es fa de la mà del sector, i la segona missió que realitza Turisme de Barcelona després de la pandèmia.

El mercat francès s’ha convertit en el principal mercat internacional aquest any, post pandèmia, i representa ja el 12% del total de visitants que rep Barcelona. “Volem augmentar el pes del turisme francès amb una aposta per atreure visitants interessats en els nostres actius com son la cultura, la gastronomia o l’arquitectura”, ha explicat el primer tinent d’alcaldia.

Collboni ha destacat “el gran esforç que ha fet Barcelona per adaptar-se a tots els protocols sanitaris i ha recordat que ha estat una ciutat pionera en l’organització d’esdeveniments presencials amb total seguretat. “Oferirem un millor servei i producte a les empreses que treballen al sector turístic i a les persones que vulguin tornar a redescobrir Barcelona i Sevilla sota una nova perspectiva de qualitat i sostenibilitat i amb més ganes que ara fa un any”.

Collboni ha posat en valor aquesta acció “pionera” de promoció conjunta “de dues ciutats i un destí”. “Dues ciutats espanyoles que tenen molts punts de connexió. Aquesta experiència permetrà al visitant francès descobrir allò que les uneix, la creativitat, basada en la gastronomia, la cultura i l’arquitectura i entendre millor Espanya”, ha dit.

Amb aquest acte d’avui a París el consorci de turisme segueix el seu full de ruta marcat amb unes línies estratègiques aprovades per unanimitat pel seu Consell General i pel sector privat que posen l’accent en els continguts, la identitat, el màrqueting, la promoció i la sostenibilitat.

Preguntats perquè a París, Marian Muro ha argumentat: “en primer lloc perquè és un mercat de proximitat que ens permet fer una acció que tingui cert retorn en un entorn encara amb certes restriccions i també perquè agafem París com a punt d’arribada de turisme internacional de tot el món. París com a destinació de gran interès tant per a Sevilla de què és el seu segon mercat, com per a Barcelona que és el nostre tercer mercat”. I pel fet que París perquè té molts punts en comú també amb BCN i Sevilla; l’interès per la gastronomia, la rellevància de la cultura, la moda, el patrimoni arquitectònic etc.

D’aquesta manera, Barcelona i Sevilla s’han unit per emprendre una acció de promoció presencial a París per potenciar el mercat nacional i internacional europeu de proximitat i donar visibilitat a les dues destinacions sota un mateix storytelling a través del qual les dues ciutats realitzen un recorregut amb un relat marcat per la cultura i la gastronomia, i que posa en valor els atributs de les dues destinacions.

Marian Muro, ha emfatitzat el fet de ser pioners en una acció que “busca el denominador comú per arribar a mercats madurs amb un nou relat”. Muro ha assenyalat que aquesta iniciativa tindrà continuïtat en altres mercats més llunyans com Middle East i Nord- Amèrica sense descartar, d’altra banda, aliances amb altres ciutats per adreçar-nos a països emissors a través d’un 2×1”.

Un storytelling en cinc relats

En la presentació, Marian Muro i el seu homòleg a Sevilla, Antonio Jiménez,  han fet un recorregut per 5 relats paral·lels entre Barcelona i Sevilla:  Arquitectura, Gastronomia, Moda, Literatura, i Sostenibilitat.   En arquitectura,  han explicat com els arquitectes Aníbal Gonzalez i Antoni Gaudí van fer servir la rajola de ceràmica popular com a element ornamental de la seva obra.  En gastronomia, l’accent l’han posat en la base del producte provinent del camp o del mar Km 0 que arriba a la taula a través dels diferents mercats urbans i dels proveïdors fins a les cuines de les tavernes i els restaurants.  Tal com ha assenyalat Muro “la gastronomia francesa ha estat un reclam pels bons cuiners, però, en les darreres dècades el trajecte ha canviat a la inversa gràcies a la revolució de l’alta gastronomia i la qualitat del producte de la cuina catalana i andalusa. Els nombrosos restaurants amb estrella Michelin en son un clar exemple”.  En literatura el denominador comú es diu Antonio Machado i la seva relació amb Catalunya i el seu exili a França. La sostenibilitat, recorre el verd urbà dels carrers de Sevilla, la certificació Biosphere de Barcelona, la Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible 2021 on Barcelona està agermanada amb París, ciutat promotora de les 48h d’agriculture urbane, o Sevilla, ciutat que va firmar la Declaració de París per promoure el Desenvolupament Sostenible, a més de la incorporació d’ambdues ciutats a la Red Internacional de Observatorios de Turismo Sostenible.  I finalment la moda, amb la tradició de la indústria del tèxtil a Catalunya i els seus dissenyadors insígnies i innovadors, destacant en la moda sostenible  mentre que a Sevilla es configurava el vestit regional més reconegut a nivell internacional i el desenvolupament de la moda flamenca fins arribar a importants passarel·les com la del Salón Internacional de la Moda Flamenca (SIMOF) que al llarg dels anys s’ha inspirat en temàtiques com l’Art Nouveau, Art Decó o amb la cantant francesa Edith Piaf. Ambdues ciutats, hereves d’una llarga tradició relacionada amb la costura, i creadores de tendències. En la presentació a París, s’han exposat dues peces, una de la firma catalana ‘Yolancris’ dissenyat per a Lady Gaga,  i una rèplica del vestit de flamenca dissenyat per ‘Lina Sevilla’ que Grace Kelly va portar quan visitar la Feria de Abril el 1966.

Dues destinacions en un únic viatge

Dues destinacions però un únic viatge nodrit amb una diversitat de recursos i sota el signe de la sostenibilitat, la hospitalitat, el benestar, la connectivitat, la innovació i la seguretat. Dos per un amb una imatge de qualitat i d’avantguarda i destacant alguns d’aquests cinc productes de l’storytelling unint ambdues ciutats a través de fils conductors que cohesionen la proposta i reforcen la oferta de qualitat, diversitat, història i patrimoni i compromís pel futur del planeta.

Ambdues son ciutats mil·lenàries, influïdes per la llum del Mediterrani i connectades al llarg de la història per navegants, emprenedors, comerciants, exposicions internacionals, competicions esportives, vies ferroviàries, empreses i viatgers han mantingut viva aquesta connexió.  El seu llegat històric, patrimonial, cultural, les seves tradicions, l’art, la literatura, la gastronomia convergeixen en una mateixa visió de futur sense oblidar les seves arrels. Ambdues ciutats adaptant-se als canvis com a ciutats dinàmiques, innovadores, intel.ligents i sostenibles: digitalització, mobilitat, economia circular, menor impacte en el medi ambient.

Mercat francès, principal mercat internacional el 2021

El mercat francès es triba entre els 3 primers mercats emissors de Barcelona, juntament a Regne Unit i USA, essent aquest any 2021 el principal mercat internacional.

La quota de mercat va créixer del 7,7% el 2019 al 11,0% el 2020, any de la pandèmia, i de gener a abril 2021, ja arriba al 12,0%. Un dels objectius d’aquesta missió és adreçar-se als mercats de més proximitat a través d’una oferta de qualitat i un producte cultural que signifiqui un reclam per aquells mercats emissors més pròxims en què l’índex de repetició és més alt.

Estratègia d’aliances i partenariats amb operadors turístics

Aquesta acció de promoció, seguint l’estel·la de l’acció a Rússia el mes passat, es fa d’acord amb l’estratègia de potenciar les aliances entre operadors i organismes d’altres ciutats per a reactivar l’economia del turisme. En aquest cas, l’acció s’ha fet amb Turismo de Sevilla i hi col·laboren RENFE-SNCF i Vueling així com Port Aventura La Roca i amb Las Dueñas-Casa de Alba en el cas de Sevilla, amb presència a la presentació de París. Igualment, la iniciativa compta amb el suport i la col·laboració de Turespaña,  l’Oficina Espanyola de Turisme a París (OET), juntament amb l’Ambaixada d’Espanya a París.

Una acció amb continuïtat

Aquesta acció, batejada amb el nom de  “Barcelona – Sevilla a París”  tindrà continuïtat a l’octubre amb una acció amb Renfe en la qual es fletarà un vagó de tren AVE París-Barcelona-Sevilla per a un Fam Trip amb diversos agents, periodistes, i influencers francesos amb l’objectiu de reforçar el coneixement de les dues destinacions.

De cara a la primavera 2022 Barcelona i Sevilla es presentaran al mercat de Middle East a Dubai, Abu Dabi i Doha adreçant-se llavors al mercat de llarga distància.

Font: Servei de Premsa de l’Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies