Últimes Notícies
Barcelona

20/05/20

Laia Bonet presenta l’estratègia tecnològica de l’Ajuntament per garantir els serveis municipals

  • La crisi sanitària ha suposat una digitalització forçosa de l’activitat municipal que ajudarà a establir les bases per a la definició d’un nou concepte de lloc de treball al consistori

Laia Bonet, la tercera tinenta d’alcaldia d’Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana de l’Ajuntament de Barcelona, ha presentat aquest matí a la comissió del Consell Municipal de Presidència, Drets de ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció l’informe “Transició Digital i Teletreball a l’Ajuntament de Barcelona durant la crisi de la Covid-19”. Un document que recull l’estratègia tecnològica que el consistori ha desenvolupat per poder seguir exercint les seves funcions davant els reptes que ha plantejat la  crisi sanitària provocada per la Covid-19.

Durant la seva intervenció, la tinenta d’alcaldia ha volgut destacar l’oportunitat que presenta aquesta crisi de “repensar com podem treballar d’una altra manera a partir d’ara”. “La crisi ens ha forçat a fer un salt en l’ús de les eines digitals, però ara l’hem de saber aprofitar per consolidar realment una nova organització del treball” ha afegit Bonet. Respecte al procés de desconfinament i al repte d’adaptar-se a una nova normalitat, la tinenta ha remarcat la necessitat de “saber utilitzar la digitalització que ara ens ha servit per sobreviure per ser més eficients en les noves etapes que encarem”.

L’estratègia tecnològica de resposta presentada ha estat enfocada en ajudar a la gestió i desenvolupament dels següents pilars essencials:

  • Garantir la prestació dels serveis essencials i imprescindibles per a la ciutadania, vetllant perquè els professionals municipals disposin d’eines de lloc de treball i teletreball.
  • Donar cobertura a la resposta sanitària mitjançant plans de contingència, proveint les eines necessàries i dissenyant els protocols de continuïtat dels sistemes d’informació.
  • Reforçar l’atenció a la ciutadania, flexibilitzant la tramitació i garantint la disponibilitat i l’ús de l’Oficina Virtual de Tràmits, el telèfon gratuït 010 i les xarxes socials municipals.
  • Donar continuïtat als altres serveis públics que presta l’Ajuntament, garantint que tots els serveis no essencials es puguin continuar desenvolupant en modalitat de teletreball.

Actuacions habilitadores del teletreball

Un dels objectius de l’Ajuntament de Barcelona ha estat garantir als seus treballadors i treballadores la capacitat de teletreballar. Els empleats municipals disposen de diverses aplicacions o espais corporatius als quals s’hi pot accedir des de fora de la xarxa corporativa, però d’altres serveis no disposen d’aquest accés per connectar-s’hi de forma remota. Per tant, l’IMI ha  presentat diverses alternatives de connexió basades en xarxes privades virtuals, com les plataformes Pulse o POVI, per establir connexions segures amb la xarxa corporativa des d’un portàtil corporatiu o per recrear l’entorn de treball de l’usuari i facilitar l’accés a una aplicació o servei en un ordinador personal no corporatiu.

Noves eines per al teletreball

Per possibilitar el treball a distància, a més d’habilitar l’accés amb seguretat als sistemes d’informació des de l’exterior, s’han desenvolupat una sèrie de canvis en el funcionament dels Sistemes d’Informació corporatius i s’han afegit eines específiques que han millorat la coordinació entre les diferents àrees de l’Ajuntament. S’ha impulsat la utilització de plataformes col·laboratives i d’aplicacions de videoconferències com Webex, el software Humhub per facilitar el treball en equip amb documents i tasques compartides i Localret Meet, que ha permès la retransmissió de plenaris utilitzant la plataforma Youtube.

Aquestes eines han permès dur a terme més d’un centenar de reunions diàries que s’han anat incrementant des que es va decretar l’estat d’alarma. Així com en les primeres 4 setmanes de confinament participaven entre 600 i 700 participants diaris, en les darreres setmanes la xifra ha arribat a entre els 800 i els 1.000 participants diaris.

Font i més informació: Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies