Últimes Notícies
Sin categoría

09/12/20

La futura estació de La Sagrera, més a prop

El passat dimarts 8 de desembre els primer trens de la línia R1 entre Barcelona, Mataró i Maçanet van començar a circular per l’interior de la futura estació de la Sagrera. El primer tren amb viatgers en direcció a Mataró ha passat per l’interior de l’estació a les 15.35 hores, i uns deu minuts després ho ha fet el primer en direcció a Barcelona. El conjunt de la inversió realitzada per poder posar en marxa aquest tram ha sigut de 290 milions d’euros.

Un cop culminada aquesta fita, Adif Alta Velocitat continua amb les obres en els dos projectes de construcció de la futura estació, el d’estructura i accessos. Entre d’altres treballs, destaquen els que s’estan duent a terme en el nivell intermedi, corresponent al vestíbul i a l’aparcament situat sobre el nivell inferior, en el qual s’estan elevant els pilars per a l’execució del forjat de la llosa sobre la qual se situarà el futur traçat de les vies d’alta velocitat.

També s’està avançant en la construcció del nou corredor de la línia Barcelona-Granollers, que ja té parcialment construït el túnel d’accés a la futura estació intermodal de la Sagrera.

Les inversions d’Adif i Adif Alta Velocitat a la província de Barcelona des de 2018 han ascendit a un total de més de 380,6 M €, dels quals a Adif li han correspost més de 220,3 M €, i ha Adif Alta Velocitat més de 160,2 M €.

Aquesta circumstància ha afavorit el desenvolupament i millora de la xarxa convencional barcelonina, especialment de les Rodalies, mentre que les inversions d’Adif Alta Velocitat s’han concentrat fonamentalment en actuacions en la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera francesa.

Font: Sala de premsa d’Adif

Fotografies: ADIF

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies