Últimes Notícies
Barcelona

04/05/20

La Diputació de Barcelona crea l’estratègia Zero per donar resposta a les necessitats del sector turístic

  • L’estratègia Zero pretén abordar una nova estratègia de màrqueting turístic que doni resposta a les necessitats actuals del sector i la preparació d’una campanya de comunicació, adreçada principalment al mercat català i espanyol
  • L’objectiu és dinamitzar el sector turístic de les comarques de Barcelona amb la suma d’idees i propostes del sector publicoprivat de cara a la promoció de l’oferta turística i la captació de la demanda als mercats de proximitat

La crisi del coronavirus ha afectat greument al sector turístic. Per això des de la Diputació de Barcelona, encapçalada pel PSC, s’està apostant per donar suport als ens municipals. A causa de la pandèmia, avui és necessari donar un suport especial al sector turístic. Per potenciar la destinació Barcelona, la Diputació de Barcelona ha creat l’estratègia zero del sector turístic, que té molt en compte el turisme de proximitat, la col·laboració públic-privada i l’aliança entre els ens locals i la resta d’administracions.

Amb aquesta iniciativa, la Diputació de Barcelona donarà suport als municipis per potenciar l’àmbit local i la sortida sostenible i responsable.

Amb la voluntat de donar suport del sector turístic, un dels sectors més colpejats per les conseqüències de la pandèmia de la COVID-19, l’estratègia Zero pel sector turístic comptarà amb diferents fases. Inicialment serà difícil recuperar el turisme més llunyà per la por de la pandèmia, i per tant durant la primera fase, i per tal d’impulsar la recuperació del sector a la província de Barcelona, la Diputació vol potenciar el turisme de proximitat dins la mateixa província.

Més endavant, en una segona fase, es buscarà el turisme de la resta d’Espanya i del Sud de França, i no serà fins a la tercera fase d’aquest projecte que es potenciarà el turisme de la resta d’Europa. La idea es aprofitar aquesta crisi també per reorientar el turisme a la província, potenciant un turisme més cultural, l’enoturisme i el turisme esportiu.

La Diputació de Barcelona vol escoltar els diferents interlocutors per tal de donar una resposta adequada a les diverses peculiaritats dels ens locals. Per tal de coordinar les diferents accions es faran reunions de petit format, amb diferents grups implicats en el sector turístic.

També hi haurà mesures concretes dirigides a les empreses. Es faran exempcions a les quotes de les empreses i suport al màrqueting comercial.

 

Foto: Pepe Navarro (Imatges Barcelona).

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies