Últimes Notícies
Jaume Collboni

12/05/21

Jaume Collboni presenta una prova pilot per personalitzar la digitalització dels comerços presencials

  • L’Ajuntament de Barcelona i CTecno enceten el projecte pilot BCNRetailLab a 4 comerços de CorEixample (Flors Navarro, Barrabés, Crearte Styling i Crois Croissant Gourmet) incorporant la innovació i la tecnologia com a motors de digitalització i reactivació econòmica del comerç dels barris.
  • El projecte forma part del Pla de Digitalització del Comerç de Barcelona que el consistori va posar en marxa amb l’inici de la pandèmia per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial per als properes anys
  • La inversió per a la prova pilot és de 150.000 euros, finançats al 50% per l’Ajuntament i per CTecno. Un cop avaluats els primers resultats del projecte, s’estudiarà la seva escalabilitat a altres comerços
  • Beabloo, que en els seus inicis es va incubar a Barcelona Activa, inverteix a risc la tecnologia implementada, és a dir, sense guanys inicials per a ells, ni costos per als comerços

El Primer Tinent d’Alcaldia Jaume Collboni i la Regidora de Comerç Montserra Ballarin han presentat el projecte pilot BCNRetailLab per personalitzar la digitalització dels comerços presencials. La prova s’està implantant en quatre comerços de CorEixample: Flors Navarro, Barrabés, Crearte Styling i Crois Croissant Gourment. En els quatre casos, s’han estudiat les necessitats concretes de cada un i s’ha fet un projecte dels dispositius i tecnologies que calen per tal de donar resposta a les seves necessitats.

Així, s’ha instal·lat des de pantalles interactives per conèixer el perfil i interessos de la clientela mantenint en tot moment la privacitat dels clients, fins a sensors per saber quines són les zones més transitades i els productes més buscats, o controls d’aforament per elaborar estadístiques dels moments de més afluència. L’objectiu final de la prova és validar que la introducció de la tecnologia a l’establiment té un impacte directe sobre els indicadors de negoci dels comerços i poder estendre el projecte al conjunt de comerç de la ciutat.

L’Ajuntament de Barcelona, a través de la Direcció de Comerç i Barcelona Activa, i el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno), han endegat el Laboratori de Comerç de Nova Generació BCNRetailLab per portar la innovació i la tecnologia a la seu de comerços, amb la convicció que la dinamització del comerç de proximitat és el motor de la reactivació econòmica i de la revitalització dels barris. La inversió en aquest projecte té un total de 150.000 euros, finançats a part iguals per consistori i CTecno. El projecte forma part del Pla de Digitalització del Comerç de Barcelona que el consistori va posar en marxa amb l’inici de la pandèmia, per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial per als properes anys.

El laboratori incorpora la innovació i la tecnologia com a motors de reactivació econòmica del comerç. El Laboratori no és doncs un espai d’experimentació tecnològica sinó d’aplicació directa de la tecnologia en un sector específic perquè es pugui validar el seu impacte en els resultats dels negocis. La idea és que el tractament de dades serveixi per impulsar la competitivitat dels establiments presencials, que a més aporten el valor del tracte directe, tal i com està succeint en altres sectors econòmics de forma cada vegada més acusada.

S’han triat quatre comerços que responen a quatre criteris: que tingui molta presència de veïnat de l’entorn i amb molta circulació (com un forn o cafeteria de barri); que treballi amb marques reconegudes (una botiga de moda o calçat); un local de serveis de proximitat representatiu de l’entorn (com ara una barberia o un centre de ioga, per exemple); i un establiment singular representatiu de la història i identitat del barri, on poder experimentar el fet d’innovar per a conservar. La selecció d’aquests comerços, feta per CorEixample, ha estat:

  • Flors Navarro, una floristeria de referència de Barcelona des de fa més de 65 anys.
  • Barrabes Esquí i Muntanya, una botiga líder a escala europea, dedicada al món de la muntanya i l’outdoor.
  • Crearte Styling, un saló de bellesa integral, taller d’imatge, perruqueria i estètica amb productes biològics.
  • Cros Croissant Gourmet, una cafeteria d’estil italià especialitzada en croissants dolços i salats.

Més informació: Ajuntament de Barcelona

 

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies