Collboni exigeix a Colau posar en marxa una estratègia de Marca Barcelona
- Jaume Collboni, president del PSC a l’Ajuntament de Barcelona, lamenta la caiguda de Barcelona en el rànquing de les ciutats del món amb millor reputació, segons les dades conegudes aquest dijous en l’informe ‘City Reptrak 2018’. Collboni: «Barcelona és una ciutat amb talent, teixit econòmic i una llarga tradició de reputació internacional. Urgeix que el govern posi a treballar tots els agents públics i privats en una mateixa direcció»
- El PSC demana la reunió del Consell Assessor de Promoció de la Ciutat davant la incapacitat del govern de Colau per a crear una estratègia econòmica que aporti confiança empresarial i recuperi la imatge internacional de Barcelona
El president del PSC Barcelona, Jaume Collboni, ha lamentat les dades conegudes aquest dijous respecte al rànquing ‘City Reptrak 2018’ realitzat pel Reputation Institute, un informe que analitza un total de 56 ciutats i que evidencia la pèrdua de reputació internacional de Barcelona, que cau del 8è al 15è lloc de la llista. Segons conclou aquest estudi, la inestabilitat política i la crisi institucional, la percepció de falta de seguretat i la sortida d’empreses viscuda durant els darrers mesos han tingut un impacte molt negatiu en la percepció internacional i la valoració estrangera de Barcelona. «Exigim al govern de Colau que deixi de fer política cosmètica i campanyes de màrqueting i presenti una veritable estratègia de gestió de la Marca Barcelona», ha reclamat el regidor socialista, que ha lamentat la caiguda de la ciutat perquè «Barcelona és una ciutat amb talent, teixit econòmic i una llarga tradició de reputació internacional. Urgeix que el govern posi a treballar tots els agents públics i privats en una mateixa direcció».
En aquest sentit, el PSC Barcelona recorda que el grup socialista va impulsar, quan tenia la responsabilitat en promoció internacional dins del govern municipal, un equip responsable de marca i un pressupost, per primera vegada a l’Ajuntament, per a treballar l’estratègia de la Marca Barcelona. Collboni ha alertat que “des de la sortida del partit socialista del govern municipal, no s’ha presentat cap iniciativa en aquest àmbit”. A més, el regidor Jaume Collboni també ha recalcat que el PSC ha exigit una partida de 10 milions d’euros per a mesures extraordinàries de suport a l’economia barcelonina, petició realitzada en el marc de la Comissió d’Estudi no permanent sobre la situació econòmica celebrada abans de l’estiu a iniciativa del grup socialista.
Davant la incapacitat del govern d’Ada Colau per a crear una estratègia econòmica per a Barcelona, el regidor Collboni ha reclamat la reunió del Consell Assessor de Promoció de la Ciutat per abordar la situació i orientar estratègies i accions de millora en l’àmbit de la promoció econòmica internacional de Barcelona. Per Collboni «Barcelona ha gaudit fins ara d’una excel·lent reputació internacional que és clau per atraure inversions i generar ocupació de qualitat. Fa massa anys esperant una gestió de la marca Barcelona en col·laboració amb el sector privat”. Els socialistes han defensat la necessitat que el govern no s’amagui davant la situació que viuen comerciants, autònoms/es o restauradors i prengui la iniciativa. Segons Jaume Collboni «Barcelona ha viscut de les rendes d’una bona gestió de la ciutat i de la col·laboració amb el sector privat. És molt preocupant que s’observin els primers canvis de tendència en anys».
“El PSC va alertar fa temps que calia protegir Barcelona de la inestabilitat del conflicte independentista i posar la ciutat per damunt de tot”, ha afirmat el líder del PSC, qui ha recordat que “lamentablement el govern d’Ada Colau ha caminat en direcció contrària i no ha sabut prioritzar Barcelona”.