Últimes Notícies
Barcelona

18/11/21

Barcelona destina 5,5 milions d’euros a un nou laboratori d’indústries creatives de Palo Alto

  • Un nou espai a la ciutat per fomentar el creixement de les empreses del sector, especialment aquelles vinculades a l’audiovisual i les noves tecnologies de llum i so
  • S’habilita una nau de 2.000 m2 que incorporarà mòduls flexibles per acollir empreses i també espais per poder oferir al sector creatiu les solucions tecnològiques més punteres
  • Es potencia el sector creatiu, que té el seu epicentre en el Disseny Hub Barcelona i, que posiciona la ciutat com a co-capital cultura. A la vegada, el nou centre farà créixer la comunitat emprenedora del 22@

 

L’Ajuntament de Barcelona destina 5,5 milions d’euros, a un nou pol d’indústries creatives a Palo Alto dedicat a la creació i experimentació audiovisual. El projecte, presentat avui per la Ministra de Asumptes Econòmics y Transformació Digital, Nadia Calviño, y el Primer Tinent d’Alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, contempla la conceptualització i disseny d’espais especialitzats per fomentar el creixement d’empreses del sector , especialment les vinculades a l’audiovisual i les noves tecnologies de la llum i el so, a través de la rehabilitació d’una nau de 2.000 m2 i la creació de mòduls flexibles que podran acollir empreses i talent creatiu.

Jaume Collboni ha destacat que «aquest projecte consolida Palo Alto com a laboratori de les indústries creatives de Barcelona». També ha remarcat que «Barcelona és una ciutat amb projectes d’avantguarda i innovadors» però ha recordat que «per a desenvolupar-los, és imprescindible comptar amb uns pressupostos de ciutat. Projectes com aquest també succeeixen gràcies als comptes municipals», ha afegit.

L’espai, que consolidarà l’atracció creativa i innovadora de la comunitat emprenedora del 22@, actuarà com a centre de creació i experimentació de l’audiovisual per la qual cosa comptarà també amb espais per a la demostració i testeig de tecnologies vinculades a aquesta indústria. Palo Alto és un símbol de l’evolució i transformació de les indústries creatives a Barcelona, i juntament amb el Disseny Hub Barcelona, l’epicentre de la creativitat que marcarà el futur de la ciutat, es posiciona la ciutat com a co-capital cultural.

 

Un laboratori amb gestió pública i privada

El nou laboratori incentivarà la col·laboració publicoprivada, implicant als principals agents de l’ecosistema de la ciutat en la seva conceptualització i en el seu funcionament, per a que Palo Alto es converteixi en un nou espai de referència per a l’emprenedoria creativa de Barcelona. I comptarà amb:

  • espais per allotjar empreses de nova creació,
  • l’espai laboratori per a l’experimentació accessible al conjunt del teixit creatiu on puguin crear nous productes i serveis amb l’ajut de les tecnologies audiovisuals més avançades
  • i espais expositius i showroom per tal de facilitar i que el talent creatiu s’apropi al mercat

L’objectiu principal d’aquest nou espai serà, per tant, acompanyar als nous emprenedors i emprenedores a sortir al mercat amb nous productes que incorporin els elements innovadors que aquestes tecnologies ofereixen, especialment vinculats amb el sector de l’audiovisual i les noves tecnologies de la llum i el so.

 

Aposta per les tecnologies més disruptives i avançades

El laboratori incorporarà les darreres actualitzacions tecnològiques, posades a disposició de les empreses emprenedores i professionals de la ciutat, perquè puguin testejar, experimentar i fer proves dels productes.

 

Una peça clau que se suma a l’estratègia d’impuls al sector creatiu

El futur equipament de Palo Alto entrarà en funcionament el desembre del 2023, i se sumarà com a peça clau de l’estratègia d’impuls i transformació de l’ecosistema creatiu de Barcelona. Un objectiu que ja es recull el Barcelona Green Deal, l’agenda econòmica de l’Ajuntament de Barcelona per al 2020-2030, que vol donar un nou impuls a aquest sector estratègic per a la diversificació del model productiu de la ciutat i clau per a garantir un creixement basat en la innovació, l’emprenedoria i el talent creatiu.

Una estratègia també del tot present a la Mesura de Govern de les Indústries Creatives del 2019 que va apostar pel Disseny Hub Barcelona com a epicentre per liderar i donar visibilitat al clúster de la indústria creativa de la ciutat, i que permetrà fer evolucionar tot l’ecosistema.

A més, fins ara i durant la darrera dècada, el programa CREAmedia de Barcelona Activa, amb amb l’Institut Català d’Empreses Culturals (ICEC) i la Fundació Catalunya Cultura, ha donat suport a prop de 300 projectes d’aquesta tipologia, apostant per la viabilitat dels seus negocis i connectant-los amb els agents socioeconòmics de Barcelona.

 

Més informació/font: Servei de premsa de l’Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies