Últimes Notícies
Barcelona

16/11/21

La transformació de la Via Laietana s’iniciarà el març

  • El projecte, que ja té el visiplau de la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, donà més espai al vianant, la bicicleta i el transport públic i afavorirà el comerç local
  • Hi haurà un carril bici de pujada lateral segregat, de baixada els ciclistes compartiran carril amb el bus, i les voreres tindran continuïtat i faran més de 4 m
  • Només hi haurà trànsit privat de baixada amb un carril limitat a 30 km/h, i de pujada hi haurà un carril per a busos i trànsit local que podran utilitzar els veïns i veïnes de la Via Laietana i de la Barceloneta
  • Al març començarà la renovació de xarxes de serveis per poder iniciar el juny les obres entre Urquinaona i Antoni Maura, que duraran 11 mesos, i després s’executarà el tram Antonio Maura-Idrissa Diallo, amb un pressupost total de 32,9M€

 

La transformació de la Via Laietana avança. La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat ha donat llum verda aquest dimarts a la reforma de la via per fer-la més amable, destinar més espai al vianant, a la bicicleta, al verd i a la mobilitat sostenible i fer que contribueixi a la reactivació del comerç local i del centre de la ciutat.

L’equip de Govern va entomar aquest deute pendent de la ciutat (que es va engegar el mandat passat) i va començar a debatre el futur de la Via Laietana amb el veïnat, comerciants i entitats de l’entorn al llarg d’un procés participatiu i diverses sessions i jornades.

El juliol passat es van presentar els criteris d’actuació resultat de tota aquesta feina, que també incorporaven les necessitats de mobilitat detectades a partir dels usos de les ampliacions tàctiques de voreres fetes arran de la pandèmia. I els últims mesos s’ha seguit treballant amb tots els agents implicats per acabar de concretar la proposta. Tot plegat, amb l’objectiu de fer de la Via Laietana un lloc on sigui còmode passejar-hi i comprar-hi, que uneixi més bé els barris del Gòtic i de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera i amb un espai predominant per al vianant, el transport públic i la bicicleta.

 

Ampliació de voreres, més places i passos de vianants

Així, les voreres s’amplien fins a 4,05 m al llarg de tot el carrer, de manera que s’afavorirà el passeig vertical, i també es potenciarà la connectivitat transversal.

Hi haurà una gran plaça a Antoni Maura que unirà la Catedral amb el Mercat de Santa Caterina, i es generaran places noves als encreuaments amb els principals eixos de Ciutat Vella: a les cruïlles amb el carrer de Jonqueres i als de les places de l’Àngel i d’Antonio López. En aquests espais es reforçarà l’arbrat i es millorarà la pavimentació i la il·luminació.

També es reubicaran i s’ampliaran els passos de vianants per millorar la connectivitat dels eixos transversals de Ciutat Vella. L’actuació a la plaça d’Antonio López inclourà un pas de vianants molt més ample que l’actual per connectar les dues places a banda i banda de la Via Laietana. També es faran dos nous passos de vianants: un que enllaçarà la plaça de Correus amb el moll de la Fusta i un altre directe al carrer Llauder que connectarà amb la Barceloneta. En total, el conjunt dels passos de vianants de la via passarà d’una amplada acumulada actual de 77 metres lineals a 126.

 

Canvis en la mobilitat

Pel que fa a la mobilitat, en sentit pujada hi haurà un carril per a busos i taxis que també podran utilitzar els veïns i veïnes de la Via Laietana i de la Barceloneta per garantir la bona connexió del barri. El trànsit privat general es fara pel recorregut alternatiu: per Picasso i Lluís Companys, trajecte que segons els estudis tècnics municipals només suposarà entre 1 i 3 minuts més.

Pel que fa a la bicicleta, el carril bici de pujada s’ubica al costat de la vorera, al lateral i segregat del trànsit. En sentit baixada hi haurà un carril compartit per a busos i bicicletes i un carril de circulació limitat a 30 km/h, uns canvis que tenen l’objectiu de garantir que la Via Laietana sigui un carrer ciclable i segur.

 

Més informació: Servei de Premsa de l’Ajuntament de Barcelona

Imatges: Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies