Últimes Notícies
Jaume Collboni

23/06/20

Collboni i Ballarín presenten un pla de xoc per reimpulsar el comerç, els mercats i la restauració de Barcelona

  • La mesura forma part del Pla de Reactivació del Comerç i la Restauració que l’Ajuntament va endegar a l’inici de l’estat d’alarma per donar suport al comerç, ajudar-lo a superar els primers moments de dificultats i incorporar els canvis necessaris per afrontar el futur
  • La iniciativa respon a la demanda de les entitats de comerç perquè es posi l’accent en incentivar la compra de proximitat i ha comptat amb la seva col·laboració per adeqüar-la a les necessitats del sector. La campanya posa de manifest la responsabilitat de tots els barcelonins i barcelonines per mantenir el model de comerç i de ciutat que caracteritza Barcelona
  • Collboni i Ballarín també han presentat la campanya “Compra a prop” per fomentar el comerç de proximitat i la restauració i visibilitzar els valors que aporten a la ciutat. Els missatges es focalitzen en posar en valor els beneficis que l’existència del comerç de proximitat aporta a Barcelona,com la cohesió social, la seguretat, el foment de la convivència entre el veïnat, la configuració de l’espai urbà, l’activitat econòmica arrelada o l’ocupació, a banda del tracte personalitzat i professional
  • El consistori ha endegat més de 40 mesures específiques per al sector comercial en el marc del El Pla de Reactivació del Comerç i la Restauració

El Primer Tinent d’Alcaldia, Jaume Collboni, i la Regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, han presentat avui en roda de premsa el pla de xoc de l’Ajuntamente de Barcelona per reimpulsar el comerç, els mercats i la restauració de la ciutat. L’Ajuntament posa en marxa aquest dijous la campanya de comunicació “Compra a prop. Som Comerç. Fem Barcelona”, per visibilitzar els valors que aporta el comerç de proximitat i la restauració per a la ciutat. Aquest model comercial constitueix un referent a escala internacional i, de fet, contribueix a projectar Barcelona al món.

La ciutat compta amb 61.000 comerços, dels quals 9.300 establiments de restauració, i 43 mercats municipals. El comerç i la restauració constitueixen una de les principals activitats econòmiques de Barcelona, amb un pes del 21% sobre el total de l’economia. Són, a més, les principals activitats generadores d’ocupació de la ciutat. Però més enllà del seu destacat pes econòmic, el comerç de proximitat és un dels pilars de la identitat de Barcelona. Són espais que afavoreixen la cohesió social i la convivència del veïnat, que contribueixen a la vitalitat dels barris i a la seva seguretat, que generen interacció social i aporten activitat en l’espai públic. Així, fomentar el comerç de proximitat és fomentar el benestar i la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes.

La campanya que l’Ajuntament posa en marxa respon a la demanda de les entitats representatives del sector comercial perquè es posi l’accent en incentivar que els barcelonines i barcelonins facin compra de proximitat. Ha comptat amb la col·laboració d’aquestes entitats perquè s’adeqüés a les seves necessitats i té com objectiu promocionar el comerç i apel·lar a la responsabilitat dels veïns i veïnes sobre com d’important és contribuir al manteniment del comerç de proximitat per garantir la continuïtat del model de ciutat que tenim.

La campanya emfatitza, entre altres, els següents missatges:

  • el paper clau que han tingut els comerços de productes de 1a necessitat durant la pandèmia
  • el reconeixement als establiments que han continuat donant servei
  • la responsabilitat de tota la ciutadania a l’hora de tornar la vida als barris i de garantir el model Barcelona de xarxa de comerç
  • el fet que tots som clients de comerç de proximitat, i els comerços formen part del veïnat
  • la professionalitat dels comerciants i restauradors que ofereixen atenció personalitzada, bon tracte i seguiment al client

Des del primer moment que es va decretar l’estat d’alarma, l’Ajuntament va començar a treballar en un Pla de Reactivació del Comerç i la Restauració, conscients de les fortes implicacions que la crisi tindria per al sector, un dels principals sectors de la ciutat i efectivament un dels més perjudicats per les conseqüències de la pandèmia. En el Pla es contemplem més de 40 mesures específiques per a la protecció, el foment i la reactivació del comerç de proximitat que els ajudi a superar les primeres setmanes de gran dificultat i a incorporar els canvis necessaris per afrontar el futur.

El moment actual és particularment important per al comerç i la restauració, en un moment que apareixen noves realitats que afecten a la supervivència del teixit, l’ocupació del sector o els hàbits de consum. Aquesta situació se suma a la situació del sector en el moment actual: un sector conformat en gran part per empreses amb poc múscul econòmic i financer, amb una aturada en sec de les vendes de comerç al detall, amb un increment de l’atur provocat per la Covid-19 (un 25% més que abans de l’estat d’alarma) i una baixada de la contractació (un 71,6% menys), a més del fet que el comerç i l’hosteleria han estat els sectors més afectats pels ERTOs (dels 26.593 expedients tramitats, 6.181 han afectat a l’hosteleria i 5.801 al comerç al detall).

 

Més informació: Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies