Últimes Notícies
Barcelona

16/06/20

Barcelona inverteix 800.000 € de l’impost turístic en recolzar projectes culturals i creatius

  • Seràn projectes que posicionen la ciutat a nivell internacional: «Volem fomentar a nivell internacional un turisme vinculat al mon cultural i també el foment de la distribució de l’oferta turística», ha dit Jaume Collboni
  • La Comissió de Govern ha aprovat el finançament de la campanya de promoció turística de Barcelona, el projecte Pride 2020, el Festival del Grec i la Mercè
  • El primer tinent d’alcaldia Jaume Collboni ha destacat el suport a diversos esdeveniments relacionats amb les indústries culturals i creatives “que han de contribuir a la diversificació dels atractius de Barcelona com a destinació turística, una actuació més fonamental que mai en la crisi post covid19”

La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat el finançament amb 800.000 euros provinents de part de la recaptació de l’Impost d’Estades en Establiments Turístics (IEET) de l’any passat, a la campanya de promoció turística de Barcelona (200.000 euros), el Projecte Pride 2020 (100.000 euros), el Festival del Grec (250.000 euros) i la Mercè (250.000 euros).

Per al tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, “aquesta inversió ha de servir de suport a diversos esdeveniments relacionats amb les indústries culturals i creatives, que han de contribuir a la diversificació dels atractius de Barcelona com a destinació turística i la desconcentració de turisme al centre de la ciutat, una actuació més fonamental que mai en la crisi post covid19”. El tinent d’alcaldia ha explicat que “ja fa temps que treballem amb la idea de fer un canvi de model turístic i més ara que sortim del Covid 19 i hem de fer un esforç d’explicació i de promoció del turisme a Barcelona”.

“Amb aquesta actuació volem fomentar a nivell internacional un turisme vinculat al mon cultural i també el foment de la distribució de l’oferta turística i que siguin també els barcelonins els que s’apropin a aquests nous àmbits de difusió turística, que siguin els propis barcelonins que tornin a revisitar la seva ciutat en un estiu que serà excepcional”, ha dit Collboni. El tinent d’alcaldia ha reblat: “Volem un turisme de qualitat i això va associat a la cultura. Tenim una oferta cultural, musical, arquitectònica i gastronòmica molt potent i és on volem atraure aquest tipus de públic que vol gaudir i consumir aquesta oferta i és el millor ‘filtre’ que podem posar perquè és sobretot turisme que respecta el destí, que repeteixen i que fiidelitzes”.

 

La campanya de promoció turística de Barcelona, dotada amb 200.000 euros, promourà el consum local de productes fins ara majoritàriament copats per visitants de la ciutat, amb estratègies, mercats i productes diferenciades en cada etapa. L’objectiu és impulsar diferents accions per contribuir al consum per part de la ciutadania local d’una oferta que fins ara es consumia més a nivell turístic. D’altra banda, el suport des del Consistori al projecte Pride 2020 es fonamenta en la contribució d’aquest esdeveniment al posicionament de Barcelona entre les principals destinacions turístiques LGTBI, i com a compromís en la visibilització de la lluita pels drets d’aquest col·lectiu.

La Comissió de Govern també aprova el finançament amb 250.000 euros respectivament als projectes del Festival del Grec i La Mercè, amb l’objectiu de recolzar i mantenir una oferta cultural atractiva i de nivell internacional malgrat la crisi sanitària.

Aquest paquet d’invesions se suma al que ja va aprovar la setmana passada el Consistori, de 2’97 milions d’euros per a projectes de suport al teixit empresarial, d’impuls de la sostenibilitat i la promoció de la ciutat i per incentivar el consum local. Entre aquests projectes, es trobaven iniciatives per reactivar el sector turístic, amb consum, ocupació i promoció, projectes per aprofundir en els circuits i protocols per ser una ciutat segura pels visitants en el marc post Covid, i també diverses iniciatives per millorar la recerca i innovació turístiques, de responsabilitat social i ambiental, estratègies d’estímul de consum als mercats municipals, o en els diversos teixits comercials durant la propera campanya de Nadal, així com accions de promoció internacional adreçades a la captació d’inversió, esdeveniments i congressos.

 

Més informació: Ajuntament de Barcelona 

 

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies