Últimes Notícies
Barcelona

14/06/20

Barcelona impulsa una bateria de mesures per fomentar la digitalització dels comerços i la restauració

  • El conjunt de mesures té l’objectiu de donar una resposta integral i coherent a les necessitats dels establiments per avançar en digitalització: saber on són, elaborar un full de ruta, formar-se i ajudar a la inversió requerida
  • Jaume Collboni: «El comerç de proximitat és fonamental perquè Barcelona continuï sent tal i com la coneixem, i un dels principals reptes als que s’enfronta el sector és la competència amb el comerç digital, més encara després de tot el que hem viscut en els darrers mesos»
  • Montserrat Ballarín: «La Covid ha posat de manifest que hi ha molts canvis en els hàbits dels consumidors que exigeixen que el comerç i la restauració facin també aquesta transformació digital»

L’Ajuntament impulsarà en els propers mesos tota una bateria de programes i accions per fomentar la digitalització dels comerços i la restauració de Barcelona. El primer tinent d’Alcaldia, Jaume Collboni, i la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, han explicat que la mesura arriba en un moment en què es fa absolutament necessari que els establiments presencials de la ciutat avancin en la seva digitalització i posicionament a Internet.

Entre aquestes accions, destaca la línia de subvencions de 500.000 euros per a la digitalització de comerços amb un increment de 200.000 euros respecte l’any anterior, el suport assessorament i tècnic sobre Plans de Digitalització personalitzats per establiments, la formació on line per a empresaris i treballadors del sector o l’estudi sobre les noves competències digitals en el sector del comerç i la restauració. Les quatre mesures compten amb un pressupost de 671.605 euros.

El consistori també treballa en el desenvolupament d’un marketplace del conjunt del comerç de Barcelona (una plataforma digital per als comerços de proximitat que permeti la compra i venda) que es preveu que estigui operativa a començaments del proper any.

El primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, ha posat en relleu que “el comerç de proximitat és fonamental perquè Barcelona continuï sent tal i com la coneixem. I tenim clar que un dels principals reptes als que s’enfronta el sector és la competència amb el comerç digital, més encara després de tot el que hem viscut en els darrers mesos. L’Ajuntament posa en marxa totes aquestes mesures per ajudar al sector a ser capaç de competir en el context actual. Ens hi juguem el model de ciutat i un alt percentatge dels llocs de treball dels barcelonins i barcelonines”.

 

Per la seva banda, Montserrat Ballarín, regidora de Comerç i Mercats, ha assegurat que «Barcelona té un magnífic comerç i una extraordinària restauració, amb una assignatura pendent com la transformació digital». També ha explicat que «la Covid ha posat de manifest que hi ha molts canvis en els hàbits dels consumidors que exigeixen que el comerç i la restauració facin també aquesta transformació digital».

 

Els mesos de confinament han accelerat i consolidat la tendència que ja s’apuntava clarament en els darrers anys d’increment del comerç electrònic. Als sectors de població ja habituats a comprar mitjançant internet, s’hi han afegit nous col·lectius que han descobert o s’hi ha familiaritzat amb les eines digitals a l’hora de fer tant la compra quotidiana com la compra ocasional.

El consistori ha posat en marxa des del primer moment que es va decretar l’estat d’alarma un Pla de Reactivació del Comerç i la restauració, amb un conjunt de mesures per a la protecció, el foment i la reactivació del comerç de proximitat, conscient del paper fonamental que aquest sector té per a la identitat, la cohesió social i la ocupació laboral a la ciutat. Algunes d’aquestes mesures són l’ajut per a autònoms, l’incentiu per a la rebaixa dels lloguers comercials, el suport per a la compra de material de protecció, la rebaixa del 75% en la taxa de terrasses fins a finals d’any o l’habilitació de més espai a la via pública tant per a les terrasses de restauració com per al comerç de proximitat.

Un cop posades en marxa aquestes primeres mesures de xoc, d’acompanyament i d’ajuts econòmics, ara és el moment d’impulsar accions per preparar l’escenari de futur en un entorn digital, acompanyar la transformació digital de les empreses i potenciar les competències digitals de comerciants i restauradors amb tres objectius principals:

  • Facilitar la transformació digital del comerç i la restauració de barri i crear avantatges competitius gràcies a l’activitat a Internet
  • Millorar el nivell de maduresa dels comerços i la restauració de barri
  • Donar resposta a les noves necessitats del consumidor o de la consumidora digital de la ciutat de Barcelona

 

Font: Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies