Últimes Notícies
Barcelona

13/06/20

Barcelona inicia l’ampliació de l’AREA a sis districtes de la ciutat: 9.558 noves places per a cotxes i 3.186 per a motos

  • El Govern municipal comença així les actuacions per estendre les zones d’aparcament regulat en superfície amb l’objectiu de millorar l’espai públic i contribuir a la mobilitat sostenible, donant compliment als objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU)
  • En els propers mesos es regularan les noves places a 6 districtes de la ciudad: Les Corts, Sarrià-Sant Gervasi, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí
  • Es prioritzen les zones amb manca d’estacionament per a residents, i que han vist incrementada la presència de vehicles forans. A més, se senyalitzaran 3.186 places d’estacionament per a motos
  • Un cop finalitzi aquesta primera fase d’ampliació, la previsió és continuar les actuacions fins assolir la regulació pràcticament total de l’estacionament en superfície a tota la ciutat, durant aquest mandat

L’Ajuntament de Barcelona adapta la mobilitat de la ciutat a la sortida progressiva del confinament provocat per l’emergència sanitària de la COVID-19. Els principals objectius, contemplats a la mesura de Govern Una nova mobilitat sostenible en un nou espai públic”,  passen per l’adopció de mesures que assegurin les màximes garanties sanitàries en els desplaçaments a la ciutadania i que, alhora, tornin a encaminar la mobilitat cap als objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU), fomentant l’anar a peu, en transport públic i en bicicleta. En aquest marc, el Govern municipal inicia una de les actuacions previstes a la mesura com és l’extensió de les zones d’aparcament regulat en superfície, per tal d’anar disminuint progressivament el pes dels desplaçaments en vehicle privat.

El Primer Tinent d’Alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, ha explicat en roda de premsa que aquesta mesura «té els objectius d’afavorir l’aparcament en superfície de veïns i millorar la mobilitat». Ha posat de relleu que «avui, per inseguretat, molts ciutadans i ciutadanes estan optant pel vehicle privat» i per tant des de l’Ajuntament «hem decidit intensificar aquest desplegament de la zona verda» en el context de la crisi sanitària pel coronavirus.

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Rosa Alarcón, ha dit que l’objectiu del govern municipal és «regular l’aparcament en espai públic a tota la ciutat», i ha afirmat que aquesta mesura serveix també per afavorir la reactivació econòmica. També ha volgut agraïr el paper que l’Associació de Veïns i Veïnes de el districte ha tingut en impulsar aquest canvi, que ha insistit serveix per protegir els residents: «Garantim que els veïns i veïnes puguin aparcar».

  

Aparcament regulat a la ciutat

Barcelona té actualment 49.823 places d’estacionament regulat en superfície per cotxes, sense considerar les places reservades: 7.716 d’AREA Blava per fomentar la rotació de vehicles al voltant de zones amb un ús intensiu, 38.817 d’AREA Verda amb preferència per a residents però possibilitat d’ús forà i 3.290 d’AREA Exclusiva residents. A banda, hi ha senyalitzades 74.394 places d’aparcament per motos i 9.575 per càrrega i descàrrega. Es calcula que en total resten 55.905 places d’estacionament no regulat a tota Barcelona.

Davant de l’increment progressiu del trànsit privat a la ciutat, especialment a partir de la crisi de la COVID-19, l’Ajuntament de Barcelona inicia l’ampliació de les places regulades, prioritzant aquelles zones on la regulació de l’aparcament més beneficiï als residents, i a on hagi incrementat la presència de vehicles forans, amb la previsió d’assolir la regulació pràcticament total de l’estacionament en superfície de la ciutat durant aquest mandat.

 

Més informació: Ajuntament de Barcelona

  • Comparteix

Al utilizar nuestros servicios aceptas el uso que hacemos de las cookies